Εισαγωγικό εργαστήρι: Η Θετική Διαπαιδαγώγηση στην Προσχολική Τάξη

ΔΩΡΕΑΝ Εργαστήρι Θετικής Διαπαιδαγώγησης στο 1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: “Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση“.

ΔΩΡΕΑΝ Εργαστήρι Θετικής Διαπαιδαγώγησης στο 1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: “Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση“.

Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, το Εργαστήριο Ψυχοπαιδαγωγικών Ερευνών στην Προσχολική Αγωγή, Laboratory for Research on Early Childhood Psychopedagogy του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το Greek Cultural Institute και το Μητροπολιτικό Κολλέγιο συνδιοργάνωσαν στις 14-15 Νοεμβρίου 2020, το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο «Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση».

To εισαγωγικό εργαστήρι διάρκειας μιας ώρας “Η Θετική Διαπαιδαγώγηση στην Προσχολική Τάξη” παρουσιάστηκε επιτυχώς τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου μέσω της πλατφόρμας zoom και σε ταυτόχρονη αναμετάδοση στο Youtube.

Περίληψη εργαστηρίου:

«Από πού μας έχει έρθει η τρελή ιδέα ότι προκειμένου να κάνουμε τα παιδιά να φέρονται καλύτερα, πρέπει πρώτα να τα κάνουμε να αισθανθούν χειρότερα;» 

Η θετική διαπαιδαγώγηση βασίζεται στην κατανόηση ότι, όταν ένα παιδί αντιμετωπίζεται με σεβασμό μέσα σε ηλικιακά κατάλληλα και γεμάτα αγάπη όρια, θα αναπτύξει μια συνείδηση καθοδηγούμενη από τη δική του εσωτερική πειθαρχία και ενσυναίσθηση για τους άλλους. Με θεωρητικό υπόβαθρο στην ατομική ψυχολογία, η θετική διαπαιδαγώγηση αποτελεί ένα μοντέλο διδασκαλίας και γονεϊκότητας που προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στην αποτελεσματική αγωγή και στον σεβασμό στα δικαιώματα του παιδιού. Με σκοπό την βαθύτερη κατανόηση της χρήσης του μοντέλου σε περιβάλλον προσχολικής τάξης, σχεδιάστηκε εργαστήριο με στόχους: α. να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αναγνωρίσουν τη σύνδεση ανάμεσα στις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίζουν, καθώς εργάζονται με μικρά παιδιά, και των διά βίου επιρροών που ασκούν, καθώς διαπαιδαγωγούν, β. να αμφισβητήσουν την αποτελεσματικότητα και την επιρροή κοινών προσεγγίσεων στον τρόπο που διαπαιδαγωγούν οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας, και γ. να γνωρίσουν τουλάχιστον ένα εργαλείο θετικής διαπαιδαγώγησης για την προσχολική τάξη.

Το βίντεο της παρουσίασης είναι διαθέσιμο από τους φορείς που διοργάνωσαν το σεμινάριο στο Youtube [εδώ].

Δείτε τα πρακτικά του συνεδρίου [εδώ].

Άτομα που έλαβαν μέρος την ημέρα της παρουσίασης έγραψαν:


Καραγρηγόρη, Φ. (2021). Η Θετική Διαπαιδαγώγηση στην προσχολική τάξη. Στο Ε. Κανταρτζή & Γ. Παπαδημητρίου (Επιμ.), 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Το εκπαιδευτικό παιχνίδι στην τυπική και μη τυπική μάθηση, 14-15 Νοε. 2020: τ. Α΄ (σσ 384–390). Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ. https://ekedisi.gr/praktika-1oy-panellinioy-synedrioy-to-ekpaideytiko-paichnidi-stin-typiki-kai-mi-typiki-mathisi/